Naszym celem jest kreowanie usług w indywidualny, zaspokajający oczekiwania sposób.
W ramach czynności zarządzania nieruchomościami oferujemy:
- prowadzenie ewidencji mieszkańców zamieszkałych w lokalach wg spisu,
- prowadzenie ewidencji opłat za zajmowane lokale,
- zawieranie i rozwiązywanie w imieniu Zleceniodawcy umów najmu lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży – po uzyskaniu akceptacji właścicieli,
- zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem dysponowanie wpływami czynszowymi do opłacania kosztów eksploatacji nieruchomości (opłaty podatkowe, ubezpieczenia, wynagrodzenia dozorcy, opłaty za naprawy i remonty),
- zlecanie i nadzór nad bieżącymi naprawami, usterkami przez sprawdzone ekipy; w przypadku remontów – prace uzgadniane z właścicielami,
- zawiadamianie właścicieli o lokalach mieszkalnych, użytkowych oraz garażach, zwolnionych w wyniku rozwiązania umowy z najemcą,
- dozorowanie zwolnionych lokali (przechowywania kluczy, udostępniania lokali do obejrzenia osobom zainteresowanym zawarciem umowy),
- prowadzenie dla lokali mieszkalnych i użytkowych pełnej dokumentacji i korespondencji związanej z najmem,
- egzekwowanie terminowego regulowania opłat czynszowych od najemców,
- zawieranie w imieniu właścicieli umów na dostawę mediów – energii elektrycznej, wywóz nieczystości stałych i ciekłych,
- opłacanie podatku od nieruchomości,
- występowanie w imieniu i na rzecz właścicieli przed wszelkimi organami państwowymi i sądami oraz reprezentowania ich interesów,
- informowanie właścicieli na bieżąco o sprawach spornych oraz odpowiedzialności właścicieli,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz wymaganej przepisami Prawa budowlanego dokumentacji technicznej tego obiektu (przeglądy roczne i pięcioletnie techniczne – oceniające sprawność techniczną budynku),
- zlecanie:
- rocznych przeglądów instalacji gazowej,
- rocznych przeglądów technicznych,
- pięcioletnich przeglądów technicznych,
- rocznych kontroli przewodów kominowych,
- pięcioletnich przeglądów instalacji elektrycznej,
- księgowość:
- rejestracja czynszów wpływających od najemców – możliwość comiesięcznego zestawienia imiennego wpływów oraz naliczeń dla poszczególnych najemców,
- rozliczanie zgodnie z życzeniem właścicieli mediów na budynku – zgodnie z indywidualnymi licznikami, ryczałtowo itp.,
- rejestracja kosztów ponoszonych na budynku w rachunku miesięcznym oraz narastająco,
- comiesięczny wydruk (nie później niż do 15 – go następnego miesiąca) przychodów i kosztów dla budynku oraz salda środków dla budynku,
- wystawiania w imieniu właścicieli rachunków, faktur VAT dla lokali użytkowych,
- kontrolę pracy dozorcy.
W ramach usługi ponosimy ciężar konieczności podejmowania wszelkich decyzji i ich realizacji związanych ze zwykłą eksploatacją nieruchomości. Komfortowość sytuacji dla Właściciela wyraża się w ograniczeniu jego obowiązków jedynie do podejmowania najważniejszych decyzji. (Nie wyłącza to oczywiście możliwości Klienta co do szerszej ingerencji w sprawy zarządu).
Zakres usługi zarządu jest indywidualnie negocjowany i dostosowywany do potrzeb Zleceniodawcy. Opłata pobierana przez naszą firmę uzależniona jest od ustalonego zakresu obowiązków.